Založ si blog

30 hodín okolo Slovenska. . .

… alebo 30 hodín so službami Železničnej spoločnosti Slovensko.

Určite každý z nás poznáme televízny projekt Vo štvorici po Slovensku. Niečo podobné som sa pokúsil i ja zrealizovať.  Tieto prázdniny pre nás ZSSK pripravila opäť sieťové listky a za cenu 55€ som neváhal a zakúpil som si ho.

Plán cesty: Poprad- Košice- Humenné- Snina- Humenné- Prešov- Šurany- Prievidza- Bojnice- Horná Štubňa- Vrútky- Poprad (995 km)

Z Popradu vyrážam vlakom R 601, naberáme 50 minútové meškanie, z dôvodu výluk na trati. Ani takto vysoké meškanie ma neznepokojuje. V Košiciach a následne v Humennom presadám do nových motorových jednotiek, čiže cesta je príjemná. Môj cieľ pre prvý deň je v Snine. Čo ponúka k videniu Snina?

samotné mesto ponúka k videniu architektúru reálneho socializmu, okulahodiace to nie je. No príroda ponúka také skvosty ako je NP Poloniny. Nachádzajú sa tu pralesy i vodná nádrž Starina .

Odchádzam zo Sniny, vláčikom do Humenného.

Z Humenného pokračujem traťou z čias Slovenského štátu a to do Prešova . V Prešove mám dve hodiny navštevujem námestie v Prešove, ktoré je na moje prekvapenie vyľudnené. Za zmienku stojí Kostol svätého Mikuláša, kde večer je možnosť prehliadky veže za 1€.

Nasadám na nočný vlak R 800 Poľana. Ešte pre nastupením som pani vyplašil že chcem doplatok do prvej triedy, no neupozornila ma na moju zlú požiadavku, keďže tento vlak nemá prvú triedu. Doplatok mi bol vydaný. Naštastie našiel som si miesto v kupé, kde som sa na prekvapenie až do Šurian vyspal.  O tretej sa prebúdzam. Do štvtej už sledujem dianie za oknom . Po vystupení ma ma tiež prekvapí útulnosť stanice v Šuranoch. Osobným vlakom po troch hodinách vystupujem v Prievidzi a MHD č. 3 sa vyberám do Bojníc . navštevujem jednu výstavu „voskových figurín“, ktoré predstavujú anomálie ľudského tela, t.j. siamské dvojčatá, fuzatú pani. Prehliadku zámku neabsolvujem 8€ je z môjho pohľadu dosť. Čaká ma záver mojej cesty cez Hornú Štubňu a Vrútky sa vraciam do Popradu.

jazierko v bojniciach

jazierko v bojniciach

kúpele Bojnice

kúpele Bojnice

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kostol sv. Mikuláša

Kostol sv. Mikuláša

Ján Pavol II., tento rok je to 20 rokov od návštevy našej krajiny

Ján Pavol II., tento rok je to 20 rokov od návštevy našej krajiny

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

útulný interiér stanice v Šuranoch

útulný interiér stanice v Šuranoch

stanica Prievidza

stanica Prievidza

zámok Bojnice

zámok Bojnice

V kúpeľoch Bojnice

V kúpeľoch Bojnice

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

príchod vlaku do stanice Snina mesto

Snina námestie

Snina námestie

Snina námestie

Snina námestie

Moja štreka Slovenskom

Bude vakcína od Pfizer bezpečná? Alebo slovenská epidemiológicka špička napojená na farmaloby.

21.11.2020

V týchto dňoch skupina Pfizer a Bio N tech oznámili dokončenie výroby vakcíny na Covid 19. Avšak Pfizer má za sebou aj smutnú históriu podvodov a omylov v podobe nežiaducich účinkov liekov. V ďalšej časti videá sa dozviete ako je napojená špička epidemiológov Zuzana Krištufkova, Ján Mikas a Pavol Jarčuška.

Žúrka menom americké voľby

09.11.2020

…..alebo s podtitulom Kto sa smeje naposledy, ten sa smeje najlepšie. Americké voľby majú zaujímavý priebeh.

Srbsko na pol ceste k rozpadu, alebo ako sa Miroslav Lajčák prorektorom stal.

05.11.2020

Len nedávno sa Miroslav Lajčák ukázal v plnej kráse. Ako?

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

mitopp

“Cestovaním zistíte, ako sa každý mýli v názore na iné krajiny”, Aldous Huxley

Štatistiky blogu

Počet článkov: 61
Celková čítanosť: 225813x
Priemerná čítanosť článkov: 3702x

Autor blogu

Kategórie