O Maďaroch je známe, že majú vynikajúce salámy. Toto labužnícke umenie radi prenášajú aj do politiky. Už János Kádár svojich protivníkov odstavoval tzv. salámovou metódou. Aj na Slovensku máme takého fiškúsa. Bélu. Od vzniku našej republiky Béla a jeho ulisný konzumenti (spolustranníci) kúsok po kúsku odkrajujú salámu a na jej konci je autonómia. Už teraz má maďarská menšina bohaté privilégiá.
Na začiatku roka ďalším odkrojeným kúskom „Ersék szalam“ vznikol zoznam 55 železničných staníc, kde majú pribudnúť názvy v jazyku menšín. Ministerstvo dopravy na moju otázku,
Dobrý deň, som bloger píšuci pre portál pravda.sk a pripravujem článok o 55 staniciach, ktorým má pribudnúť nápis v národnostnom jazyku. Moja otázka:
Podľa akého kľúča Ministerstvo dopravy a výstavby SR vyberalo zoznam týchto dotknutých staníc? Podľa zákona o nápisoch alebo podľa požiadavky miest a obcí? Dakujem. Martin Sýkora
odpovedalo následovné:
Dobrý deň,
zmeny v označovaní názvov sa budú týkať iba železničných staníc (nie železničných zastávok) v obciach podľa nariadenia vlády č. 221/1999 Z. z. v znení neskorších predpisov, v ktorých sa k národnostnej menšine hlási najmenej 20 percent obyvateľov. Dokopy by sa to malo dotknúť 55 železničných staníc, na ktorých je prevádzkovaná pravidelná verejná osobná doprava.
S pozdravom,
Odbor komunikácie
Čo vlastne tento zákon 221/1999 Z.z. hovorí?
(zdroj: Štatistický úrad Slovenskej republiky)
Ďalším rozporuplným vyhlásením Ministerstva dopravy je v tom bode , kde tvrdí, že sa to dotýka iba staníc, kde sa prevádzkuje pravidelná doprava . Skutočne?
Na týchto vymenovaných staniciach vlak ani nezastaví, takže o pravidelnej železničnej doprave nemôže byť ani reč.